كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)
امور فرهنگي وهنري قرآني تربيتي اعتقادي
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) و آدرس canonemamhssan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

از مصاديق اين آيه معدنهاست همين معدنهاى نفت، آهن، معدن مس، طلا، همانكه خلق كرده مى‏داند و ما يخرج منها آنچه از زمين بالا مى‏رود آن را هم خدا مى‏داند از زمين: شاخه‏هاى حبوبات، سبزيها عددش را خودش مى‏داند و باز از چيزهائى كه از اين زمين بلند مى‏گردد بخارات است خصوصاً از قسمت درياها، خدا داند كه روزى چقدر بخار متصاعد مى‏گردد و اين بخارها متراكم مى‏شود حالت ابرى پيدا مى‏كند. و ما ينزل من السماء از آن طرف از بالا هر چه پائين مى‏آيد خدا مى‏داند مثلاً چيزى كه محسوس است باران است حرارت آفتاب در هر روزى رقم عجيبى است حرارت از آفتاب به كره زمين مى‏رسد مثلاً قطره‏هاى باران را خدا مى‏داند، خدا مخلوقهائى دارد كه آنها هم مى‏دانند، امام هم مى‏داند، حتى در ليلة المعراج رسول خدا ملكى را ديد عظيم الجثه، كه هزار هزار صورت هزار هزار دست تا آخر، فرمود حساب چه مى‏كنى؟ گفت: يا رسول الله من عدد دانه‏هاى باران كه در درياها ريخته مى‏شود مى‏دانم عدد دانه‏هاى باران كه در كوهها ريخته مى‏شود مى‏دانم عدد دانه‏هاى باران كه در كوهها ريخته مى‏شود مى‏دانم عدد دانه‏هاى بارانى هم كه در بيابانها ريخته مى‏شود مى‏دانم فرمود: آيا حسابى است كه عاجز باشى (براى همه شما بشارت است) گفت: يا رسول الله! حساب ثوابى است كه آن را نمى‏توانم هرگاه جماعتى از امت تو دور هم جمع باشند و صلوات بر تو بفرستند از حساب ثوابش ناتوانم، نتوانم بشمارم من كه دانه‏هاى باران را مى‏توانم بشمارم از حساب ثوابهائى كه خدا - ان شاء الله - به اين جمع عنايت مى‏كند عاجزم.

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 2 شهريور 1391برچسب:مصاديق علم خداوند, ] [ 1:41 ] [ اكبر احمدي ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

اين وبلاگ متعلق به كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) شهر سلامي است ؛ اين وبلاگ در خصوص انعكاس فعاليت هاي ( فرهنگي وهنري ؛ قرآني ؛ اعتقادي ديني مذهبي ؛ وتربيتي راه اندازي شده است
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





اك
اك

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 181
بازدید دیروز : 87
بازدید هفته : 268
بازدید ماه : 565
بازدید کل : 161851
تعداد مطالب : 733
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

اك

اك اك اك اك